סגירת מרפסת – סוגרים ומרוויחים

בעשור האחרון מורגשת מצוקת הדיור. הדירות הן קטנות ולא מרווחות ונדרש פתרון יצירתי על מנת להגדיל אותן. אחד מן הפתרונות ליצירת חדר נוסף הינו סגירת מרפסת. פתרון זה אופטימאלי עבור כל מי שברשותו דירה והוא מחפש חלופה להרחבתה באופן זריז ויעיל, ובמחיר אטרקטיבי במיוחד.
כאשר מבצעים את סגירת המרפסת לא צריך לתכנן יסודות חדשים לתוספת החדשה אשר תיבנה, כל מה שצריך לעשות הוא להקים גג וקירות מעל גבי המבנה הקיים של המרפסת. ישנה האפשרות לבצע בחירה מתוך מגוון רחב של חומרים, כמו למשל – אלומיניום או גבס וזאת על מנת להתאים את הסגירה באופן שרירותי לתקציב שלכם. לכל מיני חומרים יש תמחור שונה לחלוטין ולכן עוד לפני שמבצעים את הבחירה חשוב לבדוק את כל האלטרנטיבות השונות שנמצאות כיום בשוק. בנוסף, רצוי לתקן כל מיני דברים במרפסת שישפיעו על המגורים בחדר, כמו למשל תריס שבור או תריס שאינו נסגר ונפתח כראוי, דבר אותו ניתן לעשות על ידי הזמנת שירותיו של מומחה בתחום תיקון תריסים חשמליים. חשוב לקחת בחשבון שפעולת תיקון תריסים חשמליים זו מומחיות הדורשת מקצועיות ומיומנות רבה. כיום הרבה אנשים מבכרים לרכוש מנועים לתריסים חשמליים ואת התריסים עצמם מחנויות מותגים בעלי תקן איכות גבוה במיוחד ולכן התריסים החשמליים זקוקים לחלפים מקוריים בלבד בעת הצורך.
במה מתבטא תהליך סגירת המרפסת?
ראשית כל עליכם לבצע תכנון ראשוני וכן לפנות לבעל מקצוע אמין ומסור. שנית, עליכם לדאוג להוציא אישורים מתאימים מהרשויות עוד לפני תחילת העבודה של סגירת מרפסת. באם חלילה לא תוציאו את האישורים הללו לפני תחילת העבודה, העירייה תוכל להוציא צו הריסה עבור המרפסת שלכם וחבל על כל האנרגיה והעבודה אשר השקעתם לשווא. בכל עיר צריך להוציא כל מיני אישורים למיניהם בנוגע לבית, על מנת להוציא אישור עבור בנייה שכזאת. לפני תחילת העבודה חשוב שתתייעצו עם מהנדס או לחילופין עם אדריכל כאשר הם צריכים לבדוק אם המבנה שלכם יעמוד בעומס כזה של תוספת בנייה.
לאחר שסיימתם לברר אודות כל אותם אישורים אותם תצטרכו להמציא, וכן קיבלתם את ההסכמה ממומחה לגבי בנייה עתידית, עליכם להתייעץ כעת עם ועד הבית. ישנם מקומות בהם לוועד הבית יש השפעה משמעותית וכאשר הנכם משנים את מבנה הבית אתם אמורים לקבל מראש את הסכמתו לכך ורצוי שהסכמה זו תלווה בכתב, ליתר ביטחון. זמן הבנייה תלוי בגודל המבנה ובאיכות החומרים – עבודה כזאת יכולה לקחת כמה ימים או אפילו כמה שבועות. בהצלחה.