טיפים לעיצוב ותחזוקת המשרד

עיצוב משרדים הוא לרוב משמים מאד וחסר השראה. כולנו מכירים את המראה הגנרי של חללי העבודה במרבית המשרדים: קוביות עבודה אפרוריות, תקרה אקוסטית שעליה תאורת פלורוסנט, ושפע אביזרים פונקציונאליים. אכן, כדי לעבוד לא צריך יותר מכך, וברגע שמבוצע ניקיון משרדים ותחזוקתם כסדר, ניתן לצפות לכך שהעובדים יהיו מרוצים ויעבדו היטב. ובכל זאת, אם נבקר במשרדי החברות המתקדמות ביותר נגלה שהן משקיעות ממון רב ומחשבה רבה בעיצוב משרדים צבעוניים ומלהיבים. מדוע הן עושות זאת?

ראשית, החברות הללו עושות זאת מכיוון שהן מעוניינות למשוך את העובדים הטובים ביותר ולהעניק להם תנאי עבודה מיטביים. בנוסף, כאשר חלל העבודה נעים ומפנק העובדים מוכנים להישאר בו שעות רבות יותר. ככל שהעובדים נשארים במשרד שעות רבות יותר, החברה מרוויחה. ולבסוף – החברות משקיעות הון רב במחקרים שונים שכל מטרתם ליצור אווירה שמעודדת תפוקה ויצירתיות.

עיצוב משרדים מיטבי

ברור, מרבית החברות אינן מסוגלות ואינן מעוניינות להקים חדר משחקים במרתף או למקם שולחן ביליארד על הגג. ובכל זאת יש כמה דברים שניתן לשפר בעיצוב סביבת העבודה כדי לשפר את תפוקת העובדים ואת שביעות רצונם. בראש ובראשונה מומלץ לדאוג לכך שיתבצע ניקיון משרדים מיטבי, אין להזניח את הפרטים – הקירות, המנורות וכמובן כל שטחי הרצפה, חדרי השירותים והמטבחון. בעסק נקי יותר העובדים מרגישים נוח יותר, ובעוד שהזנחה ועזובה מעודדים רשלנות ומעבירים מסר גרוע.

הטיפ השני גם הוא פשוט – כדאי להכניס צבע. האפור הפונקציונאלי משרה, בטווח הארוך, אווירה מדכדכת ומרדימה. חללי עבודה כהים וקודרים משרים עייפות ומדכאים את ההשראה. קיר צבעוני בכניסה, אלמנטים צבעוניים דומיננטיים או עבודות אמנות יפות – כל פריט כזה ישדרג את האווירה הן עבור הלקוחות והן עבור העובדים עצמם.

הטיפ השלישי הוא להכניס כמה שיותר טבע. אנשים בסביבה אורבאנית צמאים לכל מראה ירוק ומלבלב. שימוש בחומרים טבעיים, עציצים פורחים, אור טבעי, מים זורמים – כל אלמנט מן הסוג הזה משפר את התפוקה ומרגיע את הלב. בהקשר הזה אין מנוס מלהתעכב שוב על ניקיון משרדים שכן משרד שעושה שימוש בשפע צמחיה ובחומרים טבעיים דורש התייחסות מיוחדת גם מבחינת הניקיון והתחזוקה. באותו הקשר, חשוב מאד להקדיש תשומת לב לנושא התאורה – תאורה טובה ונכונה יכולה לשפר מאד את התפוקה ותחושת הנוחיות של העובדים. הנושא חשוב במיוחד בחללי עבודה שאין בהם אור טבעי.

משתלם להשקיע בסביבת עבודה טובה ומעוצבת שתעניק לכם עובדים מרוצים שתפוקתם גבוהה.