איך בוחרים את המנעולן הנכון

המשפט 'פרצה קוראת לגנב' מבוסס על מציאות אמתית ומצערת. 27 אלף תיקים נפתחים במשטרה מדי שנה בעקבות פריצה, מה שאומר שבכל 20 דקות מתרחש ניסיון פריצה במקום כלשהו… אבל ממש כמו בפתגם, הפורץ מעדיף את הבתים שאינם מוגנים היטב. כדאי לדעת שקו ההגנה הראשון, והחשוב ביותר, הינו המנעול המותקן על דלת ביתכם.

כדי לבחור את הצילינדר הנכון להתקנה, כדאי לפנות למומחים ולשוחח עם פורץ מנעולים. איש מקצוע מן התחום יסביר לכם מיד שצילינדרים מהסוג הנחות ניתן לפרוץ באמצעות 'כלי דגדוג', אשר מאפשר פריצה מהירה ללא קידוח או שבירת הדלת. אם כך, הטיפ הראשון בבואכם לבחור מנעול לדלת ביתכם הוא להשקיע בצילינדר מהאיכות הגבוהה ביותר. למנעולים יש ציונים בין הספרה 1 לספרה 5, והציון של המנעול שתרכשו צריך להיות יותר מ-3. קו ההגנה הבא הוא התקנת מנעול בריח עליון, אשר יעכב את הפורץ עוד דקות מספר וישמש כמכשול נוסף אשר עשוי להוות גורם מרתיע.

 

תעודת מנעולן מורשה ועוד

כאשר אתם מתייעצים ובוחרים מנעולן אשר יתקין את המנעול החשוב אשר מגן עליכם מפני פריצות, כדאי לדעת שקיימת תעודת 'מנעולן מורשה'. רק לפורץ מנעולים אשר קיבל תעודה כזו מטעם משטרת ישראל יש סמכות לפרוץ דלתות, למרות שבפועל מנעולנים רבים עוברים על החוק כאשר הם מבצעים עבודות פריצה. בחרו במנעולן מורשה לא רק במצב חירום של צורך בפריצה, אלא בעיקר בעת התקנת סוג המנעול הנכון אשר יגן על ביתכם. נרשמו מקרים שבהם מתקיני המנעולים שיתפו פעולה עם הפורצים (!) כך שתעודת המנעולן המורשה מהווה מעין אסמכתא נוספת לכך שלפורץ המנעולים שבחרתם אין עבר פלילי. שיקול נוסף כאשר בוחרים מנעולן הוא מידת הזמינות שלו –  מצבים שידרשו פריצת מנעולים בעתיד מן הסתם לא יתרחשו לפי הזמנה ובשעות העבודה הרגילות.

באיזה מצבים כדאי לשקול את החלפת המנעול שעל דלת ביתכם? ידוע שמצבים מועדים לפורענות הינם חגים וחופשות, שכן נוכחותם של בני הבית היא בגדר מכשול נוסף שהפורצים משתדלים להימנע ממנו. מסיבה זו מומלץ לשקול שדרוג של מנעול הדלת לפני הנסיעה. כמו כן, מומלץ להחליף את הצילינדר במידה ואדם שאינכם סומכים עליו מחזיק במפתח שלכם, או אפילו החזיק בו לתקופת מה. כאשר המנעול לא הוחלף במשך שנים מרובות זוהי כבר סיבה מספקת לשקול את החלפתו, מכיוון שקרוב לוודאי שקיימים עותקים של המפתח שאינכם יודעים איפה הם מסתובבים. עצה ברורה מאליה היא לא להשאיר את המפתח במקומות 'מחבוא' שונים ומשונים, שכן הפורצים עשויים להכיר את הרגליכם ובכל מקרה ינסו לחפש את המפתח המוחבא לפני שהם שוברים את המנעול.