טיפים לבחירת אדריכל לתכנון הבית

יותר ויותר אנשים מעוניינים להיעזר באדריכל מקצועי לצורך תכנון הבית. דבר זה נכון כאשר מדובר בבניה עצמית של בית חדש, וגם כאשר מבצעים שיפוץ של בית פרטי או וילה וכמו כן, כאשר מחפשים אפשרויות שונות של בתים למכירה ורוצים להתאים אותם לחזון האישי ולהפוך אותם למשופרים ומותאמים לסטנדרטים הגבוהים ביותר.

בשורות הבאות נציג כמה וכמה טיפים לבחירת אדריכל לתכנון הבית. בין היתר נדבר על המשמעות של הניסיון המקצועי, על חשיבות המעורבות בפרויקטים בסדר גודל דומה בעבר, על תכונות כגון מעוף ויצירתיות, קשרים עם ספקים שונים ועוד.

 

ניסיון מקצועי

כאשר מחליטים להיעזר באדריכל לתכנון הבית או לעיצובו מחדש חשוב לשים לב בראש ובראשונה לניסיון המקצועי. חשוב לשים לב שבענף ניתן למצוא אנשי מקצוע עתירי ניסיון לצד אדריכלים מתחילים וכמו שנהוג לומר – אין תחליף לבעל ניסיון.

 

פרויקטים קודמים דומים

דגש נוסף שמתקשר לניסיון המקצועי הינו לשים לב לא רק לשנות הניסיון והוותק אלא גם לסוג הניסיון מבחינת הפרויקטים הקודמים שעברו תחת ידיו של האדריכל. עדיף לבחור איש מקצוע עם ניסיון בפרויקטים דומים כאשר יש לנקודה זו שתי משמעויות. ראשית, חשוב ניסיון בפרויקטים דומים מבחינת סוג הבית וגודלו. שנית, חשוב ניסיון בניהול פרויקטים בהיקף דומה מבחינה תקציבית.

 

יוזמה, מעוף, יצירתיות

אדריכלים ומעצבים נבדלים אלה מאלה לא רק ברמה המקצועית אלא גם ביכולת שלהם לקבל הוראות, ביכולת שלהם לגלות יוזמה, ביכולת להציע פתרונות יצירתיים וביכולת להתגבר על מכשולים ובעיות שמתגלות במהלך התכנון או הביצוע. חשוב לשים לב לתכונות של האדריכל, לאנרגיות שהוא משדר, לאלטרנטיבות שאותן הוא מציע בנושאים השונים.

 

בדיקת רמות מחיר

אדריכל מקצועי צריך להיות מסוגל לעבוד על פי תקציב נתון של פרויקט. כמובן, איש מקצוע בכיר גם יוכל לציין מראש מתי תקציב הלקוח קטן מדי ביחס לציפיות. טיפ חשוב לבחירת אדריכל יהיה אם כן שילוב נכון בין יכולת עמידה בתקציב לבין רמות המחיר של האדריכל עצמו. לא מומלץ לבחור אדריכל זול בצורה חשודה אך גם אין צורך לשלם מחיר מוגזם כאשר אין מדובר בפרויקט שמצדיק זאת.

 

קשרים עם ספקים ותיאום ציפיות

שני הטיפים האחרונים שלנו בשלב זה הם בדיקת הקשרים של האדריכל עם ספקים שונים והדגש הראוי על תיאום ציפיות. אדריכלים מסוימים מציעים כחלק מהשירות יצירת קשרים עם ספקים אמינים. בנוסף, חשוב שהאדריכל יגלה הקשבה ויבצע תיאום ציפיות מלא עם הלקוח. אלו סימנים לאיש מקצוע ראוי, מנוסה ומקצועי.