טיפים לבחירת דקים – עיצוב ותכנון ביתכם

בשנים האחרונות ניתן לראות דקים בגינות, בחצרות ובמרפסות של יותר ויותר בתים. במאמר זה נסביר מהו דק ומדוע יש ביקוש כה גדול לדקים ונספק טיפים חשובים לגבי תחזוקת הדק. הבה נתחיל..

 

דק- כרטיס ביקור

דקים הם משטחי עץ שמשמשים למטרת פינות ישיבה בחצרות בתים, כתחליף לשביל האבן המרוצף והמוכר וכמשטח באזורים בהם יש סכנת החלקה, כמו למשל אזור הג'קוזי והבריכה. הדק תמיד יהיה עשוי מעץ וככזה הוא מהווה פתרון אסתטי מרשים. דבר נוסף אותו חשוב לדעת לגבי הדק הוא שהוא עמיד בפני טווח רחב של טמפרטורות ותנודות מזג האוויר הישראלי. כיוון שדק עשוי מעץ הוא מתרחב ומתכווץ במטרה לשרוד לאורך שנים רבות. למרות כל אלו חשוב מאוד לקחת בחשבון שחובה לתחזק את הדק בקביעות ובצורה נכונה על מנת שהוא יצליח לשמור על מראהו המרשים.

 

טיפים לתחזוקה של דקים- אסור ומותר

  • לא מניחים על הקרקע– איש מקצוע אף פעם לא יניח את הדק על הקרקע וזאת משום שפעולה זו יכולה לחשוף אותו למצב של לחות ורטיבות.
  • בסיס – איש מקצוע תמיד יבחר בסיס שמותאם לסוג הדק. רוב הפעמים הבסיס המתאים ביותר הוא כזה שעשוי מבטון. יש גם מצבים בהם איש המקצוע מחליט להתקין את הדק על כלונסאות עץ.
  • עמידות– רבים אינם יודעים שמקצועיות ההתקנה של הדק היא משפיעה במידה רבה על העמידות לאורך זמן שלו.
  • תחזוקה נכונה– תחזוקת הדק תמיד תכלול ניקוי תקופתי של הדק וצביעתו מחדש בחומר מיוחד (שמן) המיועד לדקים. מדי כמה שנים מומלץ לבצע גם פוליש וזאת על מנת להחזיר לדק את המראה המרשים והבוהק שלו.
  • סוגים שונים– סוג העץ הוא זה שיקבע את סוג התחזוקה המתאים ביותר לדק.

 

מחדשים את הדקים

אם יש לך דקים והם במצב ישן, דהוי, משופשף ונטול אותו ברק קסום שאפיין אותו כאשר הוא נקנה לראשונה בוודאי תשמחו לקרוא שניתן לחדש אותו. חשוב לזכור שכל אחד שהחליט להזמין מתקין שיבנה עבורו דק בחצר הבית, במרפסת או סביב הבריכה הוציא סכום יפה של כסף על מנת להפוך את ביתו לאסתטי יותר. אמנם בשנים הראשונות הדק נראה נפלא, אך לאחר מכן מתחיל תהליך דהייה טבעית כתוצאה מהחשיפה לשמש החמה ובעקבות כך הוא מתחיל לאבד את הברק הטבעי שלו. מסיבה זו חשוב להקפיד ולחדש את הדק בבית מדי כמה שנים. החידוש תמיד יעשה על ידי שיוף העץ ומשיחתו בשכבה של שמן מיוחד. כעת, כל שנותר הוא להזמין דק חדש ויפהפה וכמובן לתחזק אותו ולשמור עליו כראוי.