איטום גגות – כל מה שחשוב לדעת

איטום לגג זוהי פעולה חשובה מאוד שיש לשקול לבצע באופן עצמאי או באמצעות שירותים מקצועיים, טרם החורף, בכדי למנוע נזקים רבים אשר עלולים להיווצר כתוצאה מהתאגרות כמויות גדולות של מים על גגכם אשר יובילו לטפטוף וחלחול מים אל גגכם ואף אל ביתכם. כאן נפרט על 4 סוגי איטום שונים הקיימים לגג בכדי שתדעו לבחור את הסוג המתאים ביותר לכם.


איטום אקרילי

זהו איטום פשוט ויעיל ביותר. איטום זה מתבצע באמצעות השחה של משחות דוחות מים לבנות, אשר חוסכות את ההלבנה אשר מבצעים אחרי איטומים שונים. איטום זה הינו איטום איכותי וטוב אך הוא מתאים אך ורק לגגות בעלי שיפוע ניכר וניקוז מים אפקטיבי, איטום זה אינו מתאים לגגות אשר נוצרים בהם מים עומדים.
איטום זפת
האיטום המוכר ביותר, זוהי השיטה הוותיקה ביותר בכל התחום של איטום גגות שקיימת עד היום. איטום בזפת הינה שיטה יעילה ביותר מכיוון שהזפת החם יכול בקלות רבה לחלחל אל כל הסדקים הקיימים בשכבות איטום קודמות או בחומר ממנו עשוי הגג ולבודד את כל הפתחים הקיימים לחלחול המים. ניתן למרוח כמה שכבות כתלות במצב הגג ובעמידותו במים. איטום בזפת הינו שיטת האיטום היעילה ביותר, זוהי שיטה שקל להוציא לפועל בנוסף לאפקטיביות שלה, ובו זמנית זוהי השיטה הזולה ביותר. מנגד, איטום זה הינו איטום 'עדין', משמע הוא ניתן לפגיעה פיזית בקלות, פגיעות אשר יוצרות בו סדקים אשר דרכם מחלחלים מים, מעבר לזאת, הזפת החם בטבעו בצבע שחור, דבר הגורר את העובדה כי החומר מתחמם מהר מאד בקיץ ויש הצורך לבצע לשכבת איטום זפת הלבנה, מעבר לכך, לא לבצע איטום זפת על גגות משופעים.
איטום פי.וי.סי\אי.פי.די.אם
איטומים אלו הינם איטומים באמצעות יריעות פלסטיק חזקות במיוחד אשר פשוט מניחים על הגג הרצוי, זוהי שיטת איטום אשר מחירה גבוה מאד בהשקעה הראשונית, אך היא יכולה לקנות את עצמה בקלות כעבור כמה שנים. ההתקנה של יריעות אלו אינה קשה אך פגמים ביריעות אלו אינם ניתנים לתיקון בקלות ולרוב יש הצורך בהחלפה מלאה של היריעה במידה וישנו פגם פיזי.
איטום באמצעות יריעות ביטומניות
איטום באמצעות יריעות כמו האיטום המוזכר מלמעלה, אך היריעה הזאת עשויה משילוב אספלט, פחם ועוד חומרים אשר יוצרים יריעה חזקה ואקרילית. ניתן להוסיף איטום של יריעה ביטומנית בנוסף לאיטום בזפת על מנת להוסיף יעילות. החיסרון הבולט בשיטה זו היא הצורך בפירוק שלל האביזרים אשר יש על הגג על מנת לבצע איטום זה, החל מדודי שמש ועד לפנלים סולריים.