בדק בית בקניית דירה יד שניה

אין ספק כי קניית דירה, בין אם מדובר בדירה יד שניה או דירה חדשה, היא אחת הרכישות הגדולות ביותר בחייה של משפחה ממוצעת, אם לא הגדולה ביותר. ישנם הרבה מאוד

שיקולים שצריך לקחת בחשבון בזמן שנעזרים בלא מעט בעלי מקצוע החל מייעוץ נדל"ן ועד תיווך. כאשר סוף סוף מוצאים את הדירה המיוחלת, לפעמים כל כך ממהרים לחתום על העסקה ששוכחים לברר האם הדירה במצב תקין. לא פעם ולא פעמיים קרה שאנשים קנו דירה יד שניה שלמראית עין הייתה נראית במצב טוב ולאחר הרכישה התגלו ליקויי בניה למיניהן שלא רק שהורידו מערך הדירה, השיפוץ שצריך לבצע יכול להגיע לעשרות אלפי שקלים.

 

אז איך מונעים את העוגמת נפש?

זה די פשוט. לפני כל רכישת נדל"ן ולא משנה מאיזה סוג, יש להזמין בדק בית על מנת שתחפש ליקויי בניה למיניהם בתוך המבנה וכמובן מחוצה לו. משום מה, אנחנו חיים בעולם די מוזר. כאשר אנחנו קונים ממישהו רכב יד שניה, זה מובן מאליו שצריך לקחת את הרכב לחברת בדיקה בשביל לראות שהכל תקין ושכמובן לא מסתירים מאיתנו  ליקויים כלשהם. אך כאשר מדובר בדירה יד שניה, הרבה מאוד אנשים בכלל לא חושבים על להזמין חברת בדיקה למרות שמדובר ברכישה הרבה יותר גדולה ומסובכת. משהו בתפישה כנראה אומר לנו "הרצפה ישרה, הקירות לבנים, המים זורמים, כנראה שהכל בסדר". ובכן, המציאות לא עובדת ככה.

 

מה חברת בדק בית בעצם בודקת?

הבדיקה עצמה מתבצעת על ידי מהנדס מקצועי. כאשר הוא מגיע למבנה הוא יתחיל לבצע את הבדיקה תוך כדי שהוא נעזר בשרטוטים של הבניין על מנת לראות אם הבניה חופפת למה שיש במסמכים או שבוצעו שינויים במהלך השנים. בנוסף לכך, הוא יחפש ליקויי בניה במבנה שמתפצלים למספר קטגוריות:

  • ליקויים בטיחותיים – הבעל מקצוע יבדוק האם ישנם ליקויים בממ"ד, בעיות כלשהן בחלל המדרגות, סדקים במעקות, תקלות במערכת גילוי העשן וכמובן הוא יבדוק מרכיבים נוספים שיכולים להוות סיכון בטיחותי.
  • ליקויים קלים – כאשר מדברים על ליקויים קלים בעצם מתכוונים בעיקר לבעיות שקשורות לאסתטיקה של המבנה. מדובר בבעיות שלא אמורות להשפיע על התפקוד של הדיירים במבנה.
  • ליקויים המשפיעים על התפקוד היומיומי – אחת הקטגוריות שגורמות להכי הרבה עוגמת נפש לרוכשי דירות יד שניה. בעל המקצוע יבדוק את כל מערכות הניקוז והאינסטלציה במבנה על מנת לאתר נזילות ורטיבות. לפעמים יש במבנה רטיבות שאי אפשר לראות, לכן יש לבעל המקצוע מכשיר מיוחד שמסוגל למצוא רטיבות גם אם היא מאחורי קיר.
  • ליקויים בשלד המבנה – הבעל מקצוע יבדוק האם יש סדקים במבנה. במידה ויש הוא יבדוק מה חומרתם. בנוסף, הוא יבדוק האם יש סטייה של קיר תומך. במידה ויש, מומלץ לדלג על הדירה הזו.

 

לסיכום, הזמנת חברת בדק בית זה לא רק מומלץ, זה הכרחי. הדו"ח הסופי של החברת בדיקה לא רק יחסוך מכם עוגמת נפש, הוא גם יכול לשמש בתור כלי מיקוח למשא ומתן עם בעל הנכס במידה והבעל מקצוע מצא ליקויים. אז שיהיה לכם המון בהצלחה.