טיפים לעיצוב חדר האמבטיה

מעוניינים בחדר אמבטיה חדש ולא יודעים בדיוק באיזה צבע וסגנון לבחור? ריכזנו עבורכם מספר נקודות חשובות שיוכלו לעזור לכם בעיצוב חדר האמבטיה המושלם בביתכם.

בטרם תיגשו למלאכת עיצוב חדר האמבטיה, ישנה חשיבות גבוהה להגדרת צרכיכם בחדר זה. מה תרצו בתוך חדר האמבטיה שלכם? באיזה גודל הוא יהיה? למי הוא מיועד והאם הוא  בנוי כחלק מתוך יחידת ההורים או נמצא בחלל ציבורי יותר של הבית המשרת את כולם. בנוסף,האם מדובר בחדר אמבטיה לשימוש של הילדים, או שמא לשימוש של האורחים?

בחלק מהבתים, המרחב שבבית מאפשר לעצב את חדר האמבטיה כך שיכיל גם מקלחון וגם שירותים, אך ברוב המקרים יש לבחור רק אחד, ולכן שאלו את עצמיכם- כיצד הייתם מעוניינים לנצל את החלל? חישבו תחילה האם תרצו שירותים בתוך חדר האמבטיה, או שמא להפריד בין שני החדרים. ואולי תעדיפו את השירותים להוציא לחדר נפרד ולשלב מקלחון ואמבטיה באותו החדר. במידה והמשפחה שלכם מרובת אנשים, הפרדת חדר השירותים מהאמבטיה תאפשר לכמה אנשים להתארגן במקביל ולחסוך זמנים.

 

סימון נקודות עוגן

כפי שאמרנו, לפני שמתחילים בעיצוב חדר האמבטיה, חשוב להתחשב בגודל החלל שנתון לרשותכם. על מנת להבין את החלל בצורה טובה, יש לקחת מידות ולהתייחס לכלל העוגנים אשר עומדים לרשותכם. עוגנים הינם אלמנטים אשר לא משתנים, ואשר חובה להתחשב בהם כשניגשים לתכנון ועיצוב החדר. דוגמאות לעוגנים הינם : דלתות, חלונות, צנרת, נקודות חשמל, פתחים וכו'. בנוסף, גם אביזרים סניטריים כגון אמבטיה וכיור נתפסים כעוגנים. כל העיצוב של חדר האמבטיה ייעשה סביבם.

 

מגדירים סגנון

השלב היצירתי והמרגש ביותר בתהליך הוא הגדרת הסגנון. בשלב זה ההחלטה היא איזו אווירה ותחושה תתקבל בעת הכניסה לחדר, וכיצד הסגנון האישי שלכם יתבטא בחלל זה. חשוב מאד לבחור סגנון אחד ולבדוק בו על מנת לקבל לוק שלם ונעים לעין, המשלים את כל חלקי החדר. לא יודעים מהו הסגנון שאתם מחבבים? הנה כמה הצעות:

  • סגנון כפרי- מאופיין בשילובים של חומרים טבעיים כגון עץ וחלונות עם פרופיל בלגי, יחד עם גוונים רכים של פסטל ודוגמאות פרחוניות.
  • תוכלו גם להיות מושפעים גם מסגנון בעיצוב מודרני המאופיין בסגנון מינימליסטי, עם קווים בהירים, נקיים וחדים.
  • מעבר לסגנון, לפעמים מומלץ לשלב גם טרנדים. נעשה זאת באמצעות שילוב של אלמנטים ואביזרים נלווים לחדר האמבטיה כגון כיור, כסא מיוחד או מחיצת זכוכית, ונימנע מעיצוב דומיננטי על אלמנטים קבועים הקיימים בחדר הרחצה. כך ניתן יהיה להתחדש באופן תדיר, ללא צורך בהשקעת סכומי כסף גבוהים.

 

הקשיבו לצבעים

לאחר שסיימנו לעצב את מבנה האמבטיה, השלב הבא הוא בחירת הצבעים מבעוד מועד.  אנו ממליצים ליצור משקלי צבעים וטקסטורות המועדפים עליכם, אך גם שימושיים לחדר האמבטיה. חדר האמבטיה הינו חדר אשר חשוף לתנאים של לחות ושינוי קלים תדיר, ולכן חשוב להשתמש בו בצבעים הדוחים עובש, רטיבות ופטריות. על ידי כך, תוכלו לקבל החלטה שקולה אשר תדמה את האווירה הכללית בחלל האמבטיה. חשוב לקחת בחשבון ולזכור את כל האלמנטים שתעשו בהם שימוש- ברזים, חיפויים, דקורציה, אבזור ועוד. הכינו מספר ווריאציות כך שתוכלו לקבוע מה יהיה הצבע הדומיננטי, ואילו צבעים יהיו הצבעים המשלימים שיתקבלו באמצעות נגיעות של צבע. השתדלו להשתמש בצבעים אשר נמצאים באיזורים נוספים בבית כמו המטבח, על מנת ליצור רצף וקשר בין כלל החללים בבית.

כדי לסייע לכם בהדמייה ובעיצוב, פיתחה חברת אבן קיסר את אפליקציית ה – visualliser  שבה, תוכלו לבחור בין צבעים ומרקמים שונים, ולדמות ואריאציות שונות של שילובי צבעים.

 

ריצוף לחדר האמבטיה

לאחר שהחלטנו על ההיקף, נרד לבסיס- הרצפה או ליתר דיוק הריצוף. כאשר ניגשים לבחור ריצוף, רצוי להתחשב בכמה אלמנטים. אזור האמבטיה חשוף באופן טבעי לכמות גדולה של לחות ורטיבות, ולכן על מנת להבטיח את עמידות הריצוף לאורך זמן, יש לבחור ריצוף איכותי ועמיד. על מנת לרצף בצורה הטובה ביותר את חדר האמבטיה, מומלץ להשתמש באריחי קרמיקה או במשטח קוורץ, אשר מספק עמידות מפני הלחות והרטיבות לאורך שנים בזכות העובדה שאינו נדרש לחומרי איטום נוספים בעת התקנתו.

בנוסף, בעת הליך הריצוף, חשוב חשוב להקפיד על שיפוע בזווית נכונה, שכן השיפוע תורם לאופן שבו הנוזלים נקווים או מתנקזים מן המקלחת.

 

שיפוץ קטן או החלפה של חדר האמבטיה?

לעיתים, הצורך לשינוי במרכז חדר האמבטיה, אשר לרוב בו ממוקמת האמבטיה או המקלחת, הוא זה שמכריע בשאלה אם לעשות שיפוץ או לא. על מנת שנוכל לקבל את ההחלטה הנכונה, חשוב להעריך את גודל הבעיה שאנו רואים באמבטיה. במידה וקיימים סדקים קלים בציפוי, יש אפשרות להיעזר בחומרי איטום, ובכך חוסכים בעלויות התיקון. אך כאשר מדובר בכתמים או דהיית צבע, אז יש צורך בהחלפת הציפוי של האמבטיה. במקרים מסויימים, ישנו צורך ב"הלבשת אמבטיה"- זוהי טכניקה חדשה אשר בה ממקמים אמבטיה חדשה על האמבטיה הקיימת באופן שאינו מאלץ פירוק ושבירת האמבטיה הקיימת, ואף חוסך כסף רב.

 

תאורה

עיצוב נכון של התאורה מתבטא בשילובם של כמה מוקדי תאורה בחלל החדר. ניתן לקבל אפקט של עומק על ידי שילוב כמה מוקדי תאורה שונים. את התאורה המרכזית מומלץ להציב בתקרה עם גוף תאורה שקוע אשר מפיק אור אחיד וחזק בכל החדר. כמו כן, רצוי כי גוף התאורה יהיה עם חיפוי על מנת שלא יהיה מושפע מחדירה של נוזלים. חיפוי עשוי זכוכית חלבית יעשה את העבודה בצרוה הטובה ביותר. מוקד תארוה נוסף מומלץ לשים מעל המראה, ולהשתמש בנורות ליבון או הלוגן, שכן אלו מספקות אור נייטרלי.  נשו להפריד בין המפסקים על מנת שתוכלו לשלוט באופן פרטני בכל אחד ממוקדי התאורה.

 

לסיכום
עיצוב חדרי אמבטיה יכול להיות תהליך יצירתי ומהנה במידה ומתכננים אותו כראוי. בעת עיצוב חלל זה חייבים ראשית להתחשב בצרכים הפונקציונליים, הנדרשים מחלל זה- כגון עמידה בלחות ורטיבות,. שימוש על ידי כל בני הבית בתדירות גבוהה ועוד… למרות השיקולים הללו, אל תשכחו כי מדובר גם  בחלל שצריך להיות מפנק ומרגיע ולהוות מפלט נעים בסוף יום ארוך, ולכן ראו זאת גם כהזדמנות לתת דרור לפנטזיות העיצוביות שלכם, באמצעות בחירה של סגנון וחומרים שיבטאו את טעמכם הייחודי, והשלמתו באמצעות אלמנטים דקורטיביים מעניינים.