מערכות ניהול

במאמר זה נסביר מהו ניהול האיכות ומהם תפקידם של תקנים שונים. כיצד שני אלו אחראים על אמינותה של חברה, איכות השירותים והמוצרים שלה והצלחתה בשוק הצרכנים.

 

ניהול איכות- על מה מדובר?

ניהול איכות היא אחת מהאסטרטגיות החשובות ביותר בתחום הניהול. כאן מדובר על אסטרטגיה שנוצרה על מנת להטמיע את המודעות בכל חברה וחברה לכל הקשור אל איכות התהליכים הארגוניים שנעשים בחברה על ידי עובדיה ומנהליה וזאת על מנת לספק את התוצאה הטובה ביותר של המוצר או השירות ללקוחות החברה. כאן הלקוח הוא במרכז ושיפור תהליכי העבודה על מנת לספק לו את הטוב ביותר הוא הדבר העיקרי. בשיטה זו יש פיקוח מתמיד על כל התהליכים הארגוניים בחברה של כל מחלקה ושל כל עובד, תמיד תתקיים הדרכה של העובד ושליחתו אל הכשרות שיעזרו לו לשפר את איכות עבודתו, תמיד יש שאיפה לשיפור התהליכים בחברה, בדרך כלל יעשה שימוש במערכת ניהול כוללת שתעזור לעובדי החברה להגיע אל התוצאות הרצויות ותמיד יהיה אדם שיפקח על תהליך ההשתפרות וההגעה ליעדים שונים בחברה.

 

תקנים- למה הם כל כך חשובים?

הרבה אנשים שומעים על תקן זה או אחר בישראל, באירופה ובארצות הברית וכן על כך שמכון התקנים אחראי לכל הקשור אל התקנים ושכל חברה מחויבת בצורה זו או אחרת אל תקני ISO, אך הם אינם יודעים מהי הכוונה כאשר מדובר על תקן.   תקן הוא שיטה או מפרט מסוים אותו מחויבים ליישם בתחום מסוים. תקן נקבע על מנת להבטיח שהמוצר או השירות בטיחותיים, איכותיים ושימושיים. יש תקנים רבים שמשתייכים אל תחומים רבים, כמו למשל איכות, בטיחות, ניהול, ציוד רפואי, אחריות חברתית והרשימה עוד ארוכה. תקני הניהול חשובים בכל חברה וזאת על מנת להבטיח איכות, בטיחות ותפוקה בכל תהליכי העבודה של החברה. כל מערכת ניהול שאמורה לשרת חברה זו או אחרת חייבת להיות בהתאם לתקנים מסוימים, אם מדובר על ה- ISO9000 או כל דרישה אחרת שמתאימה למערכת הניהול של חברה שעוסקת בתחום ספציפי.

 

לסיכום, ניהול איכות תמיד חייב להיעשות לגבי כל התהליכים הארגוניים של כל חברה שמוציאה מוצר או שירות מסוים לשוק הצרכנות. בנוסף, כל חברה חייבת להישמע אל סדרת התקנים שקשורים אל התחום בו היא עוסקת ולהבטיח ללקוחותיה שכל המוצרים אותם היא מבצע להם עברו את כל הבדיקות החשובות, בדיקות שמבטיחות איכות, בטיחות והתאמה של המוצרים בצורה הטובה ביותר אל המטרה שנקבעה מראש.