איך לבחור מנהל השקעות

כל מי ששוקל לערוך השקעות בשוק ההון, מבין מהר מאוד שהוא חייב לעשות זאת באמצעות מנהל השקעות, שמתמחה בניהול תיקי ניירות ערך ויכול לייעץ בבניית תיק השקעות באופן המתאים ביותר ללקוח – מנהל ההשקעות מכיר מצוין את החלופות השונות שקיימות בשוק, והוא יכול להציג אותן ללקוח בצורה פשוטה ובהירה, תוך הצבעה על היבטים של סיכון, תשואה, מסים ועוד.                                                                 money

רוב האנשים שמעוניינים להשקיע, סובלים ממחסור בידע בתחום או ממחסור בזמן הנדרש לצורך לימוד שלו, על כל המורכבויות והסודות הגדולים והקטנים. מנהלי ההשקעות משקיעים משאבים משמעותיים ביותר בניתוח של שוק ההון, באמצעות אנליסטים, ניתוח של נתונים כלכליים גלובליים ומקומיים, מערכות מיחשוב מודרניות ותוכנות מתאימות.

כשמתלבטים באיזה מנהל השקעות לבחור, צריך לקחת בחשבון מספר גורמים:

  1. גודל

בשוק יש לא מעט חברות לניהול השקעות, המנהלות תיקים בהיקפים שונים – החל מחברות שעובדות בעיקר החל לקוחות פרטיים ומנהלות את התיק באופן עצמאי יותר, ועד לחברות שמתמחות בניהול השקעות עבור תאגידים גדולים.

  1. רקע וניסיון

כמובן שעליכם לוודא כי החברה לניהול השקעות שאליהם אתם פונים מחזיקה ברישיון מתאים לפי החוק. מעבר לכך, בקשו לקבל מידע מפורט לגבי הרקע והניסיון של החברה, ובייחוד בכל מה שקשור לניהול השקעות של לקוחות בעלי מאפיינים דומים לשלכם – אם אתם, למשל, שכירים ממעמד הביניים שרק מעוניינים לשים קצת כסף בצד ללא סיכון מיוחד ובתשואות סולידיות, בררו האם לחברה ניהול ההשקעות יש עוד לקוחות כאלה, ומהו השירות שניתן להם.

  1. תוצאות

אין מה לעשות – תוצאות הן הדרך הטובה ביותר לעמוד על מידת המקצועיות והאיכות של השירות. השקעות בשוק ההון אמורות להניב לכם תשואה דומה (לכל הפחות) לזו שקיימת במשק. לכן, ערכו השוואה בין מנהלי השקעות שונים, והתמקדו בהשקעה שדומה למאפייני ההשקעה שבכוונתכם להשקיע בהם – לדוגמא, אם אתם מעוניינים להשקיע לטווח ארוך של 15 שנה אם סיכון גבוה, אין כל הגיון לבדוק את הצלחתם של מנהלי השקעות בהשקעה סולידית לטווח קצר.

  1. המלצות

אל תתביישו, בקשו המלצות ושוחחו עם שניים או שלושה לקוחות אחרים שנמצאים בקבוצה דומה לשלכם מבחינת מאפייני ההשקעה. שאלו שאלות לגבי טיב השירות שניתן – האם הלקוחות מרוצים מן ההסברים שניתנו להם לגבי אפיקי ההשקעה השונים? האם נבנה עבורם תיק השקעות שמתאים לרצונות ולצרכים שלהם? האם חברת ההשקעות נגישה ומעניקה יחס אישי בכל פניה? האם מועברים דיווחים במועד? וכן הלאה