בחירת גלגלים חדשים לרכב – איך לעשות את זה נכון, ובעיקר חכם

מעוניינים להחליף את הגלגלים שברכב שלכם בגלגלים חדשים? מחפשים מקום שמוכר גלגלים, שיוכלו להתאים לכם? אם כן, הנה כמה פרמטרים חשובים שכדאי לכם להתייחס אליהם, רגע לפני שאתם מחליפים צמיג:                                                        

  1. בדקו אילו גלגלים אתם צריכים – לפני שאתן רוכשים צמיג חדש לרכב, חשוב שתדעו אילו גלגלים נדרשים לו. מדריך הרכב שלכם יספק לכם את המידע הנדרש באשר לסוג הגלגל שאתם צריכים, ובעיקר גם הגודל שלו. אפשר למצוא כיום גלגלים בגדלים שונים, ולכן חשוב לדעת באיזה גודל לבחור לפני שמבצעים את הרכישה.
  2. מי מוכר לכם אותם – חשוב לפנות למקום מוסמך, המתמחה במכירת גלגלים לרכב. בין אם זה צמיג לרכב פרטי, מסחרי או רכב שטח, רק מקום כזה יוכל להציע לכם את המגוון הרחב וגם את הפתרונות שיוכלו לעמוד לרשותכם למשך תקופה ארוכה וללא תקלות מיותרות או בעיות כלשהן.
  3. בדקו את גיל הגלגלים – חשוב לבחור גלגלים חדשים ככל האפשר. גילו של צמיג זה מוטבע על דפנותיו באמצעות ארבע ספרות. שתי הספרות המופיעות בסדרה זו מייצגות את מספר השבוע בשנה ואילו השתיים האחרונות את שנת ייצורו. אם למשל מופיעה על גבי הצמיג סדרת המספרים הבאה: 1013, מדובר בצמיג משנת 2013 ומאמצע חודש מרץ. כדאי להקפיד לרכוש גלגלים שגילם לא עולה על שנה.
  4. מי היצרן של הגלגלים – ישנם יצרנים שונים כיום המציעים לנו מגוון של גלגלים לרכבים. מומלץ לבחור גלגלים המיוצרים על ידי יצרנים מוכרים, הנחשבים למובילים בתחום. כדאי לבדוק במקביל כמה סוגים שונים וכמה יצרנים שונים ולהשוות ביניהם. חשוב להיעזר בצוות המקום שבו מבצעים את הרכישה ובעזרתו לבצע את ההשוואה.
  5. תעודת אחריות – כשאתם מבצעים את הרכישה, הקפידו לבקש תעודת אחריות, הניתנת על ידי יבואן הצמיגים עצמו. לתעודת אחריות זו יש לצרף את החשבונית שתקבלו לאחר הרכישה ועליה גם יש לציין את גיל הצמיג, כפי שמוטבע עליו. בנוסף, יש לכתוב על התעודה פרטים חשובים לא פחות, הקשורים לצמיג שרכשתם, כמו הדגם, הסוג, המידות והמקום שבו הוא יוצר.

חשוב לדעת רגע לפני הרכישה

רכב עם צמיגים תקינים יציע לכם נסיעה נוחה, ובעיקר בטוחה. אל תתפשרו על כך והפקידו לבחור צמיגים מתאימים לרכב שלכם וגם איכותיים. פנו אל המומחים בתחום וערכו סקר שוק, תוך השוואה בין כמה דגמי גלגלים שונים. אל תתפתו לרכוש צמיג זול מדי, קחו את הזמן ואל תתפשרו על האיכות!