רוצים לרכוש פרקט לריצוף הבית? קבלו כמה טיפים לרכישה חכמה

הפרקט הפך בשנים האחרונות לאופציית החיפוי הפופולארית ביותר בקרב ישראליים בשל יתרונותיו ומעלותיו הרבים. אם גם אתם החלטתם להתחדש בפרקט, ואם אתם לא לגמרי יודעים כיצד לבחור את הפרקט המתאים לכם, קבלו כמה עצות שיעזרו לכם לקנות את הפרקט האידיאלי עבורכם.

כך תקנו פרקט שתואם את הצרכים באופן המקסימאלי

  1. שוק הפרקטים מתרחב וגדל בקצב דינאמי, ומידי יום נוספים אליו סוגים חדשים של פרקטים. המבחר הרב יכול לבלבל ולהטעות את הצרכן, שרוצה לרכוש את המוצר הטוב ביותר במחיר שפוי, אבל לא לגמרי מוצא את הידיים ואת הרגליים בתוך כל ההיצע הרב. לכן, רצוי לעשות לפני כן "שיעורי בית", להכיר את סוגי הפרקטים השונים ואת החומרים השונים מהם הם עשויים, ללמוד על היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ולהתייעץ עם חברים או בני משפחה שהתקינו פרקט בבית, כדי לשמוע על ההתרשמויות שלהם מסוג הפרקט בו הם בחרו.
  2. מעבר להיותם פתרון חיפוי מצויין, פרקטים גם יהפכו לאלמנט עיצובי בבית ויתרמו לחזות הכללית שלו. לכן, בבחירת הפרקט המתאים, יש להתייחס לא רק אל המפרט הטכני של הפרקט, הכולל בין היתר את אורך הלוחות או פירוט של התקנים בהם עומד הפרקט, אלא גם לפן העיצובי שלו. צבע הפרקט למשל יכול לתרום במידה רבה לאווירה שתיווצר בחלל, והוא יכול גם ליצור אשלייה של חלל קטן או גדול יותר, ואילו סוג העץ ממנו עשוי הפרקט, יכול להעצים את הסגנון בו מעוצב החלל.
  3. בשוק קיימים שני סוגי פרקטים עיקריים שיש להכיר: פרקט למינציה ופרקט מעץ מלא אמיתי. פרקט למינציה הוא פרקט דמוי עץ, העשוי מחומרים סינתטיים תעשייתיים, ואילו פרקט מעץ מלא הוא פרקט מעץ גושני. הבחירה בכל אחד מהפרקטים, בדרך כלל, קשורה לשיקולים תקציביים, שכן פרקט דמוי עץ הוא זול משמעותית מהפרקט הסטנדרטי. כמו כן, קיימים הבדלים נוספים בין שני סוגי הפרקטים הללו שכדאי להכיר, כדי לבצע קנייה שתואמת באופן המירבי את הצרכים.

להכיר את הייחודיות של כל אחד מסוגי הפרקטים

  1. רצוי להתייעץ עם נציגי החברה ממנה יירכשו הפרקטים כדי לקבל הוראות תחזוקה והנחיות נוספות לגבי כל אחד מסוגי הפרקטים. הנחיות אלה יסייעו לכם לבחור את האופציה רלוונטית ביותר עבורכם. כך למשל, ישנו פרקט שהוא עמיד יותר בפני שריטות, פרקט מסוג אחר לא מתאים לבתים בהם גדלים בעלי חיים וישנם פרקטים שרגישים מאוד למים. יש להכיר את הייחודיות של כל פרקט כדי לבצע בחירה נכונה ומושכלת התואמת את צרכי הדיירים.