עיצוב חדר ילדים בדירה חדשה

עיצוב חדר הילדים הוא אחד העיצובים הכי מתוקים שנצטרך לדאוג להם בחיינו. גם הסלון חשוב, גם חדר השינה שלנו וגם המטבח אך לעצב חדר לילד הקטן בדירה החדשה זו חוויה כל כך מהנה ומרגשת עד שלא נרצה שהיא תיגמר.

העיצוב הכי מתוק בבית

בחדר ילדים יש הרבה אלמנטים שלא תמצאו בשום מקום אחר בבית. הצבעים, הרהיטים, התאורה וכמובן מוצרים לתינוקות שמקשטים חלקים נרחבים ממנו, כל אלו יהפכו את החדר למקום הכי בטוח עבור התינוק. לעבור לדירה חדשה זו לא משימה קלה אך יש לכם יתרון משמעותי, תוכלו לעצב את החדר מאפס, ממש כמו שתרצו. יש כמה דגשים שכדאי להתעכב עליהם בעיצוב כדי שתדעו שאתם עושים את הדבר הנכון וכמובן לחשוב לטווח הארוך, לכל הפחות למספר שנים קדימה.

הדבר החשוב ביותר בעיצוב: הצבעים

כשאנו חושבים מהו בדיוק עיצוב, אנו מבינים שהוא מה שהעין שלנו קולטת. זו הסיבה שכל אחד יכול לחשוב דבר אחר על עיצוב מסוים, חלק יאמרו שהוא יפה וחלק יאמרו שהוא מכוער. העיצוב הוא כלל ההרמוניה שמתקבלת אצלנו ואנו מפרשים ממנה רוגע ושלווה, יוקרה או גיל מסוים ואחד הפרמטרים הגדולים ביותר לקביעת העיצוב הם הצבעים. אמנם אין צבע שמוגדר לתינוקות אך יש צבעים שיוצרים מראה הרבה יותר נוח ונעים, בדיוק מה שהתינוק שלכם צריך. כדאי לבחור צבעים בהירים ונעימים, כאלו שיצרו אווירה נקייה ומרווחת ומכאן יהיה לכם הרבה יותר קל לבחור את הרהיטים ושאר העיצוב.

בחירה נכונה של הרהיטים

עוד לפני שנדבר על מוצרים לתינוקות וכל מה שמתלווה אליהם, כדאי לבחור את הרהיטים הגדולים, אלו שצריכים להיות בכל חדר וחדר. כשמעצבים חדר ילדים או חדר תינוקות יש הבדלים מהותיים ביותר בהתאם לגיל. חדר ילדים למשל חייב להיות להכיל שולחן עבודה ומיטה במימדים גדולים יותר כאשר חדר תינוקות לא חייב להכיל שולחן עבודה אלא מקום שבו תוכלו לחתל את התינוק או לבצע עליו מה שצריך. אין מיטה אלא יש לול שאמור להגן על התינוק מנפילות דבר שיכול להיות משמעותי במיקום שהקדשתם ללינה בחדר. חשוב לבחור רהיטים שיתאימו זה לזה, גם בצבעים וגם בסגנון וכך תיצרו את ההרמוניה המבוקשת.

צרו חציצה בין החדר לבין שאר הבית

כמעט בכל בית בישראל תוכלו לראות כיצד יש שוני מסוים בין שטח הבית הכללי, שבדרך כולל את המטבח והסלון כולל המסדרונות לכל אחד מהחדרים, כאשר בחדרי השינה יש ריצוף מעט שונה. הסיבה לכך היא הפרדה בעין של חדרי השינה גם בעיצוב וגם לפי הצורך שלנו ברצפה יותר ידידותית או בצבע קירות שונה. אם אתם רוצים ליצור את חדר הילדים המושלם, חשוב מאוד ליצור חיץ הולם בינו לבין שאר הבית. תוכלו להחליף את המרצפות ברצפת פרקט, דבר שיהיה יתרון משמעותי בכניסה לדירה חדשה עוד לפני שכל הרהיטים נכנסים. הפיכת הרצפה לפרקט, הדבקת טפטים על הקירות או כל שינוי אחר יכול להיות מבורך, משמעותי ולא יקר.

התאמת המוצרים לגיל הילד

מוצרים לתינוקות כמו צעצועים, בקבוקים או מנשאים יכולים להפך את החדר של הילד לחדר שמלא במאפיינים של גילו אך הצרה הכי גדולה של ההורים היא אי ההבנה שהילד שלהם גדל. נכון שמוצרים אלו הם מהמוצרים הכי חמודים שיש אך כשהילד כבר בן חמש או שש, הגיע הזמן להיפטר מהם ולהתקדם למוצרים שמתאימים לגילו. יש לא מעט צעצועים שמתאימים לגיל הזה, לא מעט רהיטים שיכולים להוסיף לשינוי, כמו למשל כורסאות קטנות או פוף מגניב, כך שיתאימו למצב החדש.