מתקדמים – חימום תת רצפתי!

שיטת החימום התת רצפתי הינה שיטה מוכחת עוד מימי האימפריה הרומית, כאשר עשירי המחוז היו מגיעים לחמם ונהנים מחימום שנובע מתחת רגליהם, באמצעות העברת מים חמים שנעו בתוך הרצפה הכפולה. מאז ועד היום שיטה זו עברה שינוי משמעותי, אך עדיין העיקרון הפשוט והמנצח נישאר קבוע – ניצול העובדה שחום נע מלמטה למעלה. עם זאת לעומת פעם, כיום ניתן ליהנות משיטת חימום תת רצפתי שאינה מבוססת רק על מים, אלא גם על חשמל, כאשר כל שיטה מחזיקה ביתרונות השמורים במיוחד עבורה.

אודות השיטה

באופן כללי שיטת החימום די פשוטה – היא מבוססת על מערך צינורות מפותלים אשר מסודרים בקפידה על הרצפה, כאשר ניתן למצוא מערך של גופי חשמל, או לחלופין מערך של צינורות שמעבירים מים חמים. מעל הצנרת  (או גופי החימום) מניחים שכבת בידוד ועליה מניחים את הריצוף הרצוי, כאשר גם פרקט ניתן ליישום, אך יש לוודא שהוא אינו עבה, וזאת על מנת ליהנות כראוי מאפקט החימום.

חסרונות לצד יתרונות

באופן כללי אין יתרון ללא חיסרון, ועל כן מראש נציין ששיטת חימום מעין זו דורשת מעט יותר זמן, וזאת כי לוקח זמן לכלל החלל להתחמם ואף ההתקנה לרוב תהיה יותר יקרה מאשר התקנת קמין (או מזגן) ובנוסף שיטה זו אינה מתאימה עבור בית שכבר קיים ודייריו אינם ששים לעזוב אותו לכמה ימים. עם זאת, לשיטת חימום תת רצפתי יש בעיקר לא מעט יתרונות, ועל כן נציין ששיטה זו תורמת לבידוד האקוסטי בשל  שכבת הבידוד הפנימית, היא אינה מייבשת את האוויר ואף לא מסחררת באוויר אבק. בנוסף השיטה מאוד ירוקה (כיוון שהיא אינה פולטת גזים לאוויר), השיטה אינה תופסת מקום מעל לפני השטח, השיטה מאפשרת בקרה מלאה בכול הנוגע לאזורי החימום, השיטה מאפשרת ללכת יחפים וכדומה.

בחירת חברה

כיום רוב האנשים בארץ עדיין בוחרים לחמם את הבית באמצעות מזגן, ולו כי זה מה שהם מכירים. עם זאת באירופה שיטה זו כבר מזמן החליפה את המזגנים ועל כן גם בארץ ניתן להבחין במגמת ביקוש והכרה חיובית  שרק הולכת ותופסת תאוצה. אי לכך כיום הרבה אנשים אשר בונים את ביתם מבקשים ליהנות מיתרונות השיטה וכפועל יוצא לכך ניתן למצוא שלל חברות אשר מתמחות בתחום. עם זאת, כיצד ניתן לדעת באיזו חברה לבחור? ובכן יש לבחון מספר פרמטרים – עברו על הרשימה הבאה:

  • ניסיון
  • רזומה
  • שיטת ההתקנה
  • שנות האחריות
  • התמחות בשיטת חימום אשר מושתתת על מים או חשמל (בהתאם להעדפה אישית).
  • אופי השדות האלקטרומגנטים
  • מחיר
  • שירות

דגש חשוב

לבסוף נציין שלצד העובדה שקל ביותר לתקן את המזגן כאשר הוא חודל לפעול כהלכה, הרי כאשר מדובר בשיטת חימום מעין זו אין מקום לטעויות, וזאת כי התיקון עשוי להצריך להרים את הריצוף, וזהו תרחיש שאף אחד אינו רוצה. אי לכך נשוב ונחדד שאיכות החברה מהווה ערך עליון בעת בחירה. חורף חמים ונעים.