התאמת עיצוב החלונות לעיצוב הבית

עיצוב הבית מחייב האחדה בין כל האלמנטים הדקורטיביים שנמצאים בתוכו. הכי קל להביא לידי ביטוי את המראה האחיד באמצעות התאמה בין צבע הקירות, הריצוף ורהיטים בולטים כמו ויטרינות או שידות, אך רצוי להביא בחשבון גם את הנושא של החלונות. בעזרת שינוי פשוט יחסית של עיצוב החלונות ניתן לרענן את מראה חלל הפנים ולהשיג עוד שורה ארוכה של יתרונות:

א. תאורה טבעית – עיצוב החלונות קובע את עוצמת התאורה הטבעית. בית מואר תמיד יהיה מרשים, מרווח וגדול יותר ובדרך כלל התאורה הטבעית מחמיאה גם לרהיטים. את העיצוב כדאי לקבוע לפי הגודל הקיים של החלונות וזווית החדירה של השמש.

ב. וילונות – ניתן לנצל  את ההזדמנות של עיצוב החלונות בשביל להתאים עבורם וילונות מסוימים. וילונות מאפשרים מצד אחד לשלוט בעוצמת התאורה הטבעית שנכנסת לתוך החלל, אך מצד שני גם להעניק לחלונות מראה מיוחד בשעות הערב.

ג. פונקציונאליות – התאמת עיצוב החלונות לעיצוב הבית לא מתרחשת רק בהיבט האסתטי. יש לה חשיבות גדולה מאוד מבחינה פונקציונאלית ואפשר לבחור בין סוגים שונים של חלונות. ההבדלים בין החלונות באים לידי ביטוי בסוג וזוויות הפתיחה, בגודל של הזכוכית בתוך החלון וכמובן בפרופיל.

איך מעצבים חלונות?

את החלונות כדאי לעצב רק לאחר שמחליטים על סגנון עיצוב כללי. הבסיס לעיצוב הבית הוא ריצוף וצביעת הקירות וניתן לבחור בין סגנון כפרי, מודרני, וינטאג' ועוד. בעקבות בחירת הצבע המוביל ניתן גם לצרף רהיטים כמו ויטרינות ופינות אוכל, או להתמקד במערכות ישיבה, כורסאות וספות. במקביל, העיצוב של החלונות אמור להחמיא למראה הקיים ולהדגיש את הערך המוסף שלו.

עיצוב החלונות גם יכול להתבצע בדרכים שונות בחדרים שונים בבית ומבלי לפגוע באחידות הכללית. כך למשל עיצוב חלונות בחדרי שינה של הורים ייראה אחרת מאשר בחדרי שינה של ילדים, במטבח ובמקלחת. העיצוב של החלונות לפי אופי החדר מוכיח את עצמו בבתים פרטיים ומשדרג אותם. הדבר החשוב הוא לבחור סגנון עיצוב שמחמיא לכל שאר הרהיטים ולהתייחס להשפעה שלו על התאורה, ההתאמה לוילונות והפונקציונאליות.