עיצוב גינת הבית עם סוכה למהדרין

חג הסוכות גורם למשפחות רבות להקים סוכות זמניות למספר ימים, ולפנות לשם כך מקום בחצר, שהופכת לשבוע אחד בשנה למקום קסום ומהנה עבור כל המשפחה. בתום החג- הגינה חוזרת למראה הרגיל שלה, והסוכה הזמנית חוזרת לאחסון. עיצוב גינת הבית עם סוכה למהדרין, הניצבת מחוץ לבית באופן קבוע, מאפשר שימוש בסוכה הן בחג סוכות עצמו וכמובן גם בכל ימות השנה, חוסך את מקום האחסון ובעיקר- הופך את הגינה למהנה וכיפית במיוחד בכל יום מחדש.

חשיבות כשרות הסוכה בחג

על מנת לבנות סוכה כשרה למהדרין, עליה לעמוד בכמה כללים הנוגעים לגודלה, לחומר ממנו היא עשויה ולמיקום שלה. סוכה כשרה צריכה להיות:

  1. בעלת שלוש דפנות לפחות, וסכך.
  2. מורכבת מחומר קשיח כמו עץ או ברזל, כאשר ניתנת עדיפות לעץ בהיותו מסמל צמיחה.
  3. ממוקמת במקום נקי ולא ליד פחי אשפה, בחצר פרטית או בחצר ציבורית- כאשר היא נגישה לכל מי שמעוניין להיכנס לתוכה.
  4. ברוחב ובגובה לפי הגדרות מסוימות.
  5. מקושטת ונעימה למראה.

כל הדגשים הללו הם רק חלק מבין כללים מדויקים שקבעה התורה, בהם נדרשים האנשים לעמוד באם הם מעוניינים לבנות סוכה כשרה לכבוד החג. באמצעות עיצוב גינת הבית עם סוכה למהדרין, שנשארת עומדת לכל אורך השנה- נחסך הצורך לבנות אותה בכל חג מחדש, וניתן ליהנות ממנה בתור מקום התכנסות יום-יומי, ולהתאים את האביזרים הנדרשים בימות החג הספציפיים- למשל, סכך, דפנות עשויות בדים וקישוטים ברוח סוכות- על מנת להפכה למתאימה לחג.

האם ניתן להקים סוכה קבועה וכשרה בגינה הפרטית?

לעיתים אנשים בונים סוכה לרגל החג על אף שהחצר שלהם קטנה, ביודעם כי הם יפרקו אותה בתום החג. עיצוב גינת הבית עם סוכה למהדרין, אם כך, דורשת גינה גדולה מספיק על מנת שהסוכה תישאר עומדת, כחלק בלתי נפרד מן החצר. מדובר, למעשה, בבנייה של פרגולה המשמשת את דיירי הבית, שנבנית מראש לפי כל כללי היהדות הנוגעים לחג הסוכות. באופן כזה ניתן להקים סוכה כשרה בקלי-קלות, תוך מאמץ מינימלי כאשר המבנה, למעשה, עומד יציב ומוכן כבר מראש.