הרחקת יונים במודיעין ובבאר שבע

להקות יונים נצפות כמעט בכל מקום בארץ. ניתן לראותן בבאר שבע – בירת הנגב שהיא עיר ותיקה בשנים, אבל גם במודיעין שהוקמה הרבה שנים אחריה. יונים ניתן לראות במקומות רבים בהם חיים בני אדם בגלל שהן נהנות ממזון שהם מייצרים או משאריותיו. ליד מפעלים שמייצרים מזון האהוב עליהן וליד ממגורות שיש בהם גרגירי חיטה ניתן לראותן בהמוניהן. הן נהנות גם מהביטחון שבקרבת בני אדם שמונעים בעצם הימצאותם גישה לחיות בר הטורפות אותן ואת גוזליהן.
פגעים שיונים יוצרות
יחד עם זאת, הן תחפשנה מקומות קינון הרחוקים מגישת חתולי בית ושם תקמנה קינים לגידול גוזליהן. גגות רעפים בבתים, מרפסות מוסתרות, גופי תאורה חיצוניים הם מקומות מועדפים לקינון יונים. להקת יונים מייצרת לכלוך רב שמקורו בלשלשת, בשאריות מזון, בנוצות שנושרות ועוד. אל כל אלה מגיעים חרקים וכינים אשר גורמים לגירודים ועקיצות. כל אלו יכולים להוביל, במקרים קיצוניים, למגפות שתפגענה בבני אדם. בנוסף, הלכלוך הזה יוצר ריחות לא נעימים שמוסיפים לתחושת המיאוס. אין פלא שנדרשת הרחקת יונים במודיעין כמו גם הרחקת יונים בבאר שבע במהירות האפשרית.

מלון כפרי

מלון כפרי

פתרון ארוך טווח
הרחקת יונים בבאר שבע שנעשית בשיטות מסורתיות כוללת הנחת רשתות שמונעות גישה, הנחת דוקרנים, מריחת חומרים מדבקים ועוד. אין ויכוח ששיטות אלו נדונו לכישלון לטווח ארוך בגלל שהיונים תחזורנה לאותו מקום שוב. יש להן מנגנון פנימי שמדרבן אותן לשוב ולקנן באותו מקום. בנוסף, הרשתות והדוקרנים בולטים ומכערים את מראה הבית מכל עבריו. קיימת שיטה מודרנית להרחקת יונים שמצליחה לתת פתרון ארוך טווח והיא כוללת הרכבת מערכות אלקטרוניות במקומות שונים במבנה. מדובר על פסי דריכה שיש בהם סלילים מיוחדים בהם מועברים אותות אלקטרוניים. היונים דורכות על הפס ומקבלות שוק קטן אשר מרחיקן.
המראה האסתטי נשמר
תחושת אי הנוחות של היונים גורמת להן להיעלם מהמקום והן לא תשובנה אליו שנית. כך, בשיטה פשוטה ובעלות נמוכה מושגת הרחקת יונים במודיעין ובמקומות אחרים. פסי הדריכה שקופים ואינם בולטים, כך, שהם משתלבים במראה הבית באופן מושלם. מראהו האסתטי של הבית נשמר. יתרונות אחרים נוגעים לאיכות הסביבה ולשמירה על חיי היונים עצמן ועל חיי חיות בית אחרות. לא משתמשים ברעלים והיונים אינן נפגעות מהגלים האלקטרוניים הללו שפועלים בעצימות נמוכה. את פסי הדריכה ניתן להניח על אדני חלונות, שלטים, מעקות של גגות ובעוד מקומות מועדים שיונים אוהבות לדרוך עליהם.