אדריכלות נוף והקמת גינות

שירותי אדריכלות נוף גינות ניתנים על ידי אנשי מקצוע עם ניסיון והסמכה. אלו הלקוחות העיקריים של נותני שירות מן הסוג הזה:

א. בעלי בתים פרטיים – לקוחות פרטיים צריכים להתייעץ עם נותני שירותים בענף האדריכלות. כך הם יכולים לנצל את השטח שעומד לרשותם, למנוע הוצאות לא מחויבות המציאות על ריהוט הגינה וגם לדאוג לתחזוקה שוטפת. מעבר לכך, במסגרת אדריכלות נוף והקמת גינות ניתן להגיע למצב של אחידות דקורטיבית בין חלל הפנים והחוץ. אחידות כזו מחייבת אנשי מקצוע שיפקחו על תהליך הקמת גינות ועל העיצוב שלהן.

ב. קבלנים – גם קבלנים בענף הבנייה משתמשים בשירותי אדריכלות ייעודיים כדי להקים גינות. בניגוד למה שנהוג לחשוב, קבלן לא מחזיק בידע הנדרש על מנת לתת מענה על צרכים דקורטיביים. הוא חייב להשתמש באדריכלים שמזהים את היתרונות והחסרונות של השטח, להתייעץ איתם לגבי הקמת גינות ברמה הגבוהה ביותר ולאחר מכן להיעזר בהם גם כדי לתמחר את עלויות הפרויקט והמחיר לצרכן.

ג. עיריות מקומיות – השימוש בשירותי אדריכלי נוף לא מוגבל למגזר הפרטי והעסקי. במגזר הציבורי הוא מזוהה עם הזמנת שירותים מטעם עיריות מקומיות, כמו למשל סביב שטחים פתוחים, בתי ספר, גנים, מוסדות חינוך, פארקים ועוד. בסופו של דבר, המטרה המשותפת לכל קהל הלקוחות היא להיעזר בידע שנצבר אצל אדריכלי נוף וכך לנצל טוב יותר את השטח הקיים.

מה הקשר בין אדריכלות ואיכות הסביבה?

אדריכלות נוף מבוססת על עקרונות ייחודיים. היא שונה לחלוטין מאדריכלות רגילה של בתים ומבנים, בעיקר בגלל הקשר בינה לבין איכות הסביבה. במהלך הקמת גינות למשל נדרשים אנשי המקצוע להביא בחשבון שורה ארוכה של שיקולים אקולוגיים. הם חייבים להתייחס לדרישות ארגוני איכות הסביבה, לתווי התקן של המשרד להגנת הסביבה ולסטנדרטים המקובלים בענף. רק כך ניתן לשמור על סביבה נקייה ולמנוע מצב שבו אדריכלות באה על חשבון אקולוגיה.

לסיכום, שירותי אדריכלות נוף והקמת גינות ניתנים בין היתר עבור אנשים פרטיים, קבלנים ועיריות. הם חשובים לשמירה על איכות הסביבה ויש להם ערך דקורטיבי.