טיפים לעיצוב דירה חדשה

טיפים שונים לעיצוב של דירה חדשה

בשעה טובה ומוצלחת, חתמתם חוזה ובקרוב אתם עומדים להיכנס אל דירה חדשה שקניתם זה עתה. החוויה של מעבר לדירה חדשה היא ללא ספק חוויה מכוננת מאד. ברגע שהחלטתם שאתם בוחרים סופית בדירה, מתחיל אחד השלבים המהנים יותר בתהליך – וזה העיצוב של הדירה החדשה שלכם. עיצוב של דירה חדשה הוא שונה באופן מהותי מעיצוב של דירה יד שנייה, שכן דירה שכבר היו בה דיירים קודמים יכולה לכלול פריטי עיצוב קיימים שכבר תעשו בהם שימוש. לעומת זאת, בדירה החדשה השמיים הם הגבול, ואתם יכולים לתת לה כל אופי שרק תבחרו.

איך יודעים כיצד לעצב?

חשוב להבין לפני הכל, כי עיצוב של דירה חדשה תלוי בשני מאפיינים מרכזיים: הטעם האישי שלכם וסוג הדירה. על הטעם האישי אין כמובן צורך להרחיב, אבל מה באשר לסוג הדירה? חשוב להבין, כי הדירות החדשות מתחלקות היום לכמות גדולה מאד של סוגים שונים. כך לדוגמה, עיצוב של דירה חדשה שנמצאת בתוך בניין רב קומות בתל אביב, יהיה שונה מעיצוב של דירה בתוך קומפלקס דו-משפחתי במושב בצפון הארץ. חשוב לדעת לנצל היטב את התכונות של הדירה לטובתכם.

ניקח לדוגמה את הרמה הבסיסית ביותר – הצבע של הקירות. אם אתם מתגוררים בתוך ישוב שנכנס שקט למדי, אתם בהחלט יכולים להפוך את הדירה שלכם לאזור חי, תוסס ופעיל. במצב כזה, אפשר לצבוע את קירות הדירה בצבעים חמים ובולטים, בעלי נוכחות עזה בתוך הדירה. לעומת זאת, אם עברתם אל דירה חדשה באזור סואן למדי, סביר להניח שהדירה שלכם משמשת עבורכם כמקום מפלט של שקט ושלווה. במצב כזה, כדאי לעשות שימוש בצבעים בגוונים מרגיעים בדגש על לבן.

מן הסתם אם אתם רוצים לעצב דירה חדשה חשוב לכם גם לדעת כיצד יש לעצב את הסלון שלכם. הסלון הוא בעצם החלל הייצוגי בדירה, ולכן הוא תופס לא פעם את מרכז תשומת הלב. חשוב להבין שבסלון לרוב שמים דגש על אלמנט ספציפי אשר סביבו מתרכזים חיי המשפחה כדוגמת פרקט למינציה. אם מבחינתכם מרכז העשייה בסלון היא מנוחה וקריאת ספרים – הקדישו את הסלון לספריה גדולה במיוחד. אם המוקד הוא דווקא בצפייה בטלוויזיה – רכשו מזנון בולט עם פינת טלוויזיה גדולה. כך בעצם, הסלון מקנה את האופי כולו לדירה.

ומה עם המטבח?

עיצוב של דירה חדשה בד"כ נחגג באירוע קטן, וכידוע שבאים אורחים אז צריך גם השכרת כלים לאירועים, אתם גם רוצים להבין כיצד עליכם לעצב בצורה טובה את המטבח שלכם. ככלל, המטבח נחשב לחלל נוח יחסית לעיצוב. בעיצוב של מטבח חדש אתם רשאים בהחלט לשלב בין מספר אלמנטים שונים. היום נהוג לדוגמה לשלב בין העיצוב הקלאסי לעיצוב התעשייתי-מודרני כאשר ביחד הם יוצרים מראה מרתק. אם אתם עוברים אל דירה חדשה שבה שטח המטבח הוא קטן יחסית, כדאי לנצל בצורה חכמה את השטח. שווה בהחלט להתקין מדפים נוספים, שיאפשרו לכם לחסוך במקום בתוך המטבח, וגם להוסיף לעיצוב היפה של הדירה.

למידע נוסף – מזרוני פולירון