חשיבות איטום גגות

בלי ששמנו לב הגענו לאמצע הקיץ, ובמהרה יגיע אלינו החורף ואיתו רוחות וגשמים. חשוב שננצל את ימות הקיץ החמים לאיטום ותיקון בעיות איטום בגג לפני בוא החורף.

 

מהו איטום גגות?

איטום גגות הינה פעולה המבוצעת בכל בניין שנבנה. הבטון וחומרי הבניין אינם חומרים אטומים במיוחד, ובכדי למנוע כניסת מי גשמים יש צורך בשימוש בחומרי איטום נוספים המגבירים את אטימות הגג. ישנם סוגים שונים של שיטות לאיטום גגות. השיטה הרווחת ביותר כיום היא שימוש ביריעות ביטומניות, שיטה שכיחה נוספת היא זיפות גגות, ישנן שיטות נוספות אך פחות נפוצות מאחר והן פחות יעילות מזפת ויריעות ביטומניות. כאשר מבצעים עבודת איטום לגג חשוב מאוד להבין בחומרי האיטום השונים, ביתרונותיהם וחסרונותיהם.

מדוע חשוב לאטום גגות?

החורף הישראלי הוא אמנם חורף קל יחסית למדינות אירופאיות, אבל בכל זאת ישנם לא מעט ימים גשומים וסוערים. כדי ליהנות מחורף יבש בתוך הבית, חשוב מאוד שהגג יהיה אטום. במקרים בהם לא מבוצע איטום גגות בשלבי הבניה או לפני האכלוס, מים יכולים לחדור לתוך המבנה דרך הגג. מים החודרים דרך הגג יכולים לגרום לבעיות רבות הכוללות הצפת המבנה, רטיבות, נזילות ועוד. בעיות אלו יכולות להוביל להיחלשות מבנה הבניין בכלל והגג בפרט, לפגוע ברכוש ובתכולת הבניין, ולגרום לעובשים ופטריות המהווים סכנה בריאותית לדיירי הבניין. לכן, לקראת החורף חשוב מאוד לוודא שהגג שלכם אטום לחלוטין ולא יאפשר כניסה של מים למבנה.

מהן שיטות האיטום השונות?

ישנן שיטות מגוונות לאיטום גגות. השיטה הנפוצה והיעילה ביותר כיום הינה שימוש ביריעות ביטומניות. יריעות אלו הן יריעות המכילות חומר ביטומני, חומר איטום נפוץ, את הרצועות מניחים על גבי הגג ומלחימים את היריעות יחדיו. ניתן לבצע איטום חד שכבתי או דו שכבתי. יריעות ביטומניות מכילות גם ציפוי אגרגט המונע מהיריעות להתחמם תחת השמש, נוסף על כך לרוב גם מסיידים את היריעות לאחר ההתכה בכדי למנוע התחממות נוספת ופגיעה בכושר האיטום של היריעות. שיטה נוספת, מיושנת אך יעילה ולכן נמצאת גם היא בשימוש נרחב, היא זיפות הגג. בשיטת הזיפות משתמשים בזפת חמה אשר נוח יותר לעבוד איתה, ומצפים את הגג מקצה לקצה. לאחר זיפות הגג מסיידים אותו בכדי למנוע התחממות של הזפת אשר תחמם את הקומות העליונות בבניין ותפגע ביעילות האיטום.

הכינו את גגכם לחורף

במידה ובחורף שעבר סבלתם מבעיות נזילה או רטיבות, כנראה שיש בעיה באיטום הגג שלכם. נצלו את ימות הקיץ החמים בכדי לתקן בעיות איטום בגג שלכם. חשוב שתיעזרו במומחים לאיטום גגות שידעו להעריך את מקור הבעיה ואת הדרך הנכונה לטפל בה. לא כל חומר איטום מתאים לכל גג ואוטמים מומחים ידעו להתאים את חומר האיטום המושלם עבורכם. גם אם לא שמתם לב לבעיות רטיבות במהלך החורף אבל אתם חושבים שיש סיבה לכך שאיטום הגג שלכם נפגע, חשוב שתטפלו בבעיות האלו לפני החורף כדי שתוכלו ליהנות מחורף יבש וחמים.